Palmali Group Of Companies
 
 
  Services
  Felsefe
  Tarihçe
  Filo
  İnsan Kaynakları
  Üstün Hizmetli Personel
  Temel İlke
  Lokasyon
  Haberler
  Bilgi Toplumu Hizmetleri
 
Ana sayfa Şirket Haberler
Haberler
‘Armada’ tipi RST22M tasarımı gemilerin üçüncü grubunun beş tankerinin (beş eklemeli opsiyon ile) yapımı ile ilgili sözleşme, Palmali Şirketler Grubu ile JSC Volgograd Gemi Yapım Tesisi (Rusya) arasında 7 Nisan 2010 tarihinde imzalandı. İlk geminin Temmuz 2011’de faaliyete geçmesi beklenmektedir. İlk ‘Armada’ grubunun 10 ve ‘Yeni Armada’’ grubunun 5 tankeri Petrol, siyah yağ, dizel yakıtı, diğer petrol ürünleri ve bitkisel yağların karışık biçimde akarsu-deniz yolu ile taşınmasında ve Avrupa’nın çevresindeki deniz geçitleri ve kışın İrlanda Denizi olmak üzere Hazar Denizi, Karadeniz, Baltık ve Kuzey Denizi’ndeki taşımacılıkta başarılı biçimde çalıştırılmıştır. RST22M, RST22 ve 005RST01 gemilerindeki tasarımların karakteristik özelliği, tek hareket ve yönlendirme aracı olarak vidalı yönlendirme kolonlarının kullanılması, DP içerisinde ön ve arka perdelerin bulunmaması, derin kuyu pompalarının kullanılmasıdır. Gemiler Volga-Don Gemi Kanalı ve Volga-Baltık Hattı boyutları ile uygundur. RST22M gemisi tasarımınının uzunluğu 139,95 m, genişliği 16,6 m, gövde yüksekliği 6,0 m’dir. ‘Armada’ tankerlerinin ilk grubu ile karşılaştırıldığında ikinci grup daha iyi denizcilik fonksiyonuna sahiptir, denizde yüksüz ağırlık 650 ton daha arttırılmıştır, akarsu ile aynı olanaklara sahip daha fazla yük tankı kapasitesi. Gemiler, bitkisel yağların taşıması ile ilgili yeni uluslararası koşullara tamamen uygundur. 6 yük tankı ve 2 kirli su tankının toplam kapasitesi 8090 m3, 3 denizde, yüksüz ağırlığı su altındaki kısım 4,6 m olduğunda yaklaşık 7050 ton, akarsu üzerinde yüksüz ağırlığı su altındaki kısım 3,60 m olduğunda yaklaşık 4700 tondur. Çalışma sırasında hız 10,5 knot’tur. 1200 kW’lık yarı geri dönüşlü dizel motorlar ağır yakıtla çalışır. RST22M gemisinin tasarımı, Rusya KM Buz 2 R1 AUT1 COMBO petrol tankeri / kimyasal tankeri tip 2 (bitkisel yağ) (ESP) ECO-S Deniz Taşımacılığı Tescil koşullarına uygundur. ‘Armada’nın ikincigrup, modifiye gemileri ile karşılaştırıldığında (RST22 tasarımı) uluslararası konvansiyonlar ve Tescil kurallarının tüm yeni gereksinimleri dikkate alındı, dalgıç tipi safra pompaları yerleştirildi, arka manifolddan kabul etmeme ve yönlendirme sisteminin üst güverteden sökülmesi genellikle kabul edilmediğinden makine boşluğu içerisindeki ekipmanların yeri değiştirildi.

 
 
 
 
  Yayım Hakkı 2010 ® Palmali Şirketler Grubu Ana sayfa  |  Şirket  |  Hizmetler  |  Rota  |  Filo  |  İletişim