Palmali Group Of Companies
 
 
  Services
  Felsefe
  Tarihçe
  Filo
  İnsan Kaynakları
  Üstün Hizmetli Personel
  Temel İlke
  Lokasyon
  Haberler
  Bilgi Toplumu Hizmetleri
 
Ana sayfa Şirket Haberler
Haberler
Palmali Şirketler Grubu, 23 Ekim 2009’da “Armada” RST22M projesinin 3. serisine uygun şekilde 10 tanker inşa edilmesi için Beşiktaş Tersanesi (BEŞİKTAŞ GEMİ İNŞAA ANONİM ŞİRKETİ) ile sözleşme imzaladı. İlk tankerlerin 2010 yılının Aralık ayında teslim edilmesi planlanmaktadır. Armada tipinin 1. serisinden 10 ve Armada’nın 2. serisinden 5 tanker ham petrol, fuel oil, gazyağı, diğer petrol ürünleri ve bitkisel yağların karışık olarak akarsu ve denizyolu ile taşımacılıkta, aynı zamanda, kışın Avrupa kıtası ve kışın İrlanda Denizlerinin çevresinde yapılan gezileri kapsamak üzere Hazar Denizi, Karadeniz ve Akdeniz’de taşımacılıkta başarılı şekilde kullanılmaktadır. RST22M, RST22 ve 005RST01 projesi çerçevesinde inşa edilen gemilerin karakteristik özelliği, tek itici sistem olarak dümen pervanesinin kullanılması, orta perdenin bulunmaması, derin kuyu yük pompası, tronk çerçeveleri bulunmayan yük tanklarıdır. Gemilerin boyutları Volgo-Don ve Volgo-Balt kanallarına uygundur. RST22M projesindeki gemilerin LOA (Toplam Uzunluk) değeri, 139,95 m, genişliği 16,6 m ve kalıplanmış derinliği 6,0 m’dir. Armada tipinin ilk serisi ile karşılaştırıldığında yeni projenin deniz navigasyon özellikleri daha iyidir, deniz koşullarında yüksüz ağırlık 650 mt olarak yükseltilirken ve tankların hacmi arttırılırken akarsudaki özellikler korunmuştur. Gemiler çift gövde yapımı dahil olmak üzere, bitkisel yağların taşınması ile ilgili uluslararası koşullara tamamen uygundur. Projenin şekillendirilmesi sırasında şirketleri Rusya ve uluslararası petrol şirketlerinin özel koşullarının tamamı ve çevrenin korunmasını amaçlayan Rusya tescil sınıfı, ek sınırlamaları dikkate alındı. 6 yük tankı ve 2 pis su tankının toplam kapasitesi, 8090 metreküp, denizde su altındaki kısım 4,60 m olduğunda yüksüz ağırlığı, DWT, 7050 mt, denizde hakkındadır, akarsuda su altındaki kısım 3,60 m olduğunoa, yüksük ağırlığı, dwt, 4700 mt’dir, normal hızmet hızı 10,5 knot’tur. Her biri 1200 kw gücünde, IFO380 fuel oil kullanan 2 orta hızlı, ters yönlü dizel motor kullanılmıştır. RST22M projesindeki gemiler Rusya KM Buz 2 R1 AUT1 COMBO petrol tankeri / kimyasal tanker tipi 2 (bitkisel yağ) (ESP) ECO-S denizcilik taşıması tescil sınıflaması koşuluna uygundur. Armada tipinin ikinci serisi ile karşılaştırıldığında modifiye projedeki tankerlerde uluslararası konvansiyonlar ve sınıf toplulukları kurallarının tüm yeni koşulları (Çift taraflı ve çift tabanlı yapım vb. ile ilgili Marpol koşulları) dikkate alındı, derin kuyu pompalarına sahip safra tankları ile donatıldı, arka manifold iptal edildi ve dümen pervanesinin üst güverteden sökülmesi fonksiyonu iptal edildiğinden motor odasındaki tüm ekipmanların yerleşimi önemli ölçüde değişti.

 
 
 
 
  Yayım Hakkı 2010 ® Palmali Şirketler Grubu Ana sayfa  |  Şirket  |  Hizmetler  |  Rota  |  Filo  |  İletişim